به گزارش چارسوق لارستان، اولین نمایشگاه از آثار هنرجویان «هنرستان هنرهای زیبا» در نگارخانه مجتمع فرهنگی علیشیری لار در حال برگزاری است. این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی گرافیک از تاریخ 8 الی 10 اردیبهشت 1403 دایر بوده و میزبان عموم علاقه مندان خواهد بود.
آثار هنرجویان رشته گرافیک و رشته نمایش، حاصل اولین دوره فعالیت این هنرستان و در زمینه های عکاسی، خوشنویسی، حجم، تصویرسازی، طراحی پایه، طراحی دکور و... ارائه شده است. همچنین در حاشیه این نمایشگاه، هنرجویان رشته تئاتر هنرستان هنرهای زیبا نیز اجرای کوتاهی با عنوان سرگرمی های نمایشی خواهند داشت.

گفتنی است هنرستان (دخترانه) هنرهای زیبای لارستان زیر نظر اداره آموزش و پرورش لارستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان بوده و از سال تحصیلی 1403-1402 در رشته های نمایش و گرافیک با بهره گیری از اساتید جوان و مجرب شهرستان، پذیرش هنرجو داشته است.

لازم به ذکر است در روز دوم نمایشگاه، ویژه برنامه ای تحت عنوان «ورکشاپ عملی ترکیب مواد» با حضور استاد «سید علی مؤمن» در نظر گرفته شده است که علاقه مندان می توانند با ثبت نام و هماهنگی قبلی علاوه بر آموزش این تکنیک، گواهی شرکت در این دوره را نیز دریافت نمایند. هزینه شرکت در این ورکشاپ ۵۰.۰۰۰ تومان (جهت خرید ابزار و وسایل) تعیین شده است.
همچنین دانش آموزان پایه نهم می توانند در روز پایانی نمایشگاه با حضور در جلسه «مشاوره انتخاب رشته»، از چگونگی ورود به هنرستان هنرهای زیبا برای تحصیل در دوره دوم متوسطه و رشته مناسب تحصیلی خود آگاه شوند.

امید است با توجه مسئولین، مردم هنردوست لارستان و خیرین ارجمند و با حمایت های مالی و معنوی از این هنرستان، فضای مناسبی برای کشف و پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری شهرستان فراهم شود.